Gotland del 2

•Dag 4

(null)

(null)

(null)
Enligt väderappen så skulle det bli molnigt på förmiddagen och soligt på eftermiddagen, men det blev tvärtom.. typ..
Vi åkte in till Visby och traskade runt på den "sida" som vi inte sett första dagen. 
Det är en underbar stad, innanför Ringmuren. Så häftig! 
Det blev ju varmt på f.m, så när vi tittat klart tänkte vi bada i det varma havet! 
Vi åkte förbi "vår" tång luktande strand och kom till Snäck, där det fanns en fin sandstrand. Det var inte så mycket folk, ingen badade i värmen.. 
Men vem tänker på sånt, när man har fullt upp med att kolla på allt nytt, försöka se okej ut i min överviktiga kropp, ja ni fattar. 
Jag gick sen till en av två betong bryggor, där några skrek att vattnet var kallt. 
Badkrukor, hann jag nog tänka. 
Kom jag i vattnet häromdagen, så kan det inte vara så kallt. 
Men fy fan vad kallt vattnet var. Obegripligt! 
Jag lyckades komma i men hade svårigheter att klättra upp för stegen, med kramp i benen av kylan. 
Vi började googla för att se om det fanns nån uppgift om badtemperaturer. Hittade en där det stod att det var 6.5 C 
Känner mig som en inlandskrabba från storstan, med min okunnighet när det gäller havet. Men tydligen så blåste dom nordliga vindarna bort det varma vattnet så temperaturen hade sjunkit från över 20 C till 6 C på två dagar! 
Men jag badade!! 

•Dag 5
Tog vi oss söderut. 
Jag ville se vart dom gjorde "mitt" snus, samhället heter Roma, men det var ingenting att se. 
Carola hittade en lapp på en anslagstavla om ett museum, som vi letade oss fram till. 
Ett mysigt hus, som en gammal lanthandel från förr med miljoner olika föremål. En del kände jag igen, men det mesta var från ännu längre tillbaka i tiden! Så coolt! 
(null)

(null)
Åkte sen längre söderut till Hemse, där vi stannade till. Vi käkade pizza och shoppade lite. 
Jag köpte mig en grön(!) klänning! 
(null)

Sen åkte vi mer söderut, till Burgsvik, där "Så mycket bättre" spelas in. Jag stannade och knäppte lite kort, sen åkte vi till närmaste badplats där jag tog mig ett (varmt) dopp! 

(null)

(null)
(null)

(null)

•Dag 6
En baddag! 
Åkte till Ljugarn och badade och njöt, när solen var framme mellan molnen. 
Åt lyxig mat på en strandrestaurang, Carola kändisspottade Hasse Aro! 
En härlig dag! 
(null)

(null)

(null)

(null)

•Dag 7
Sista dagen. 
Det absolut sista vi gjorde innan vi körde in i båten mot fastlandet var att åka "Turisttåget" som åkte runt ringmuren med en guide i högtalaren! Klockrent! 
(null)

(null)

(null)
Åt glass vid hamnen och njöt av dom sista timmarna på Gotland! 

Tack älskade Carola för en underbar vecka. 
Vår första gemensamma semester efter många års vänskap. 
En semester som bokades när jag mådde som sämst, men som tack och lov gjordes när jag mår så mycket bättre och har gett mig ett minne för livet! 

Fridens liljor!