Gotland

Oj så härlig att ha fått se Gotland! 
Vilken underbar ö. 
Jag blev helt förälskad. 

Hoppas att få återkomma dit fler gånger. 

Vi hade det underbart, jag och Carola. 
Turistade, badade, åt god mat, vilade(jag) och hade tur med allt hela tiden. Allt från rummets placering, parkering av bilen, vädret, att jag hittade, båtresorna, grannarna.. ja, allt, från stort till smått! 
  • Dag 1  
Vi kom till Visby tidigt på måndag morgon och hade incheckning kl 15 på e.m. Så åkte först till Gustavsvik, för att hitta dit och sen in till Visby (4 km). Där traskade vi runt bland turister på kullerstenar, vackra rosor i trånga gränder. 
(null) (null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)


Efter att ha sett typ alla kyrkoruiner, domkyrkan och butiker innanför halva sidan av ringmuren, så åkte vi tillbaka till Gustavsvik och checkade in i vårt alldeles lagom stora rum. Om jag ska gnälla över något, så var det att det luktade skit av rutten tång första dagen, men det är nog det enda gnället! 
Promenerade ner till stranden, där vi tog oss ett dopp i ett lagom varmt vatten från en brygga då stranden var full av det illaluktande tången. 
• Dag 2   (null)

(null)

(null)

(null)Den andra dagen åkte vi till ett kalkbrott "Blå lagunen" knappade vi in i gps’en och där badade vi i ett fantastiskt vatten med kräftor i vassen och vindkraftverk runt omkring. 
Helt ljuvligt! 
Där kunde jag hämta ny kraft. 
Simmade och njöt. 
Tog oss till Slite efter att vi börjat bränna oss i solen och där käkade vi mat och handlade på secondhand. 

• Dag 3
Turistade vi!
Först till en butik "Krysantemum", sen vidare till Lummelundagrottorna där vi tänkt gå in, men struntade i det. 
(null)

(null)
Åkte efter det norrut mot Fårösund där vi tog färjan över till Förö. 
Käkade lunch på ett häftigt crêperie, bara det var en upplevelse!e. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Mätta och nöjda fortsatte vi till raukarna. 
Wow, vilket ställe. 
Mäktigt, karg natur, blåsigt och många turister, men så sakralt fast det inte är en "religös" plats. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Det får räcka för nu med bloggandet, återkommer med resten i ett senare inlägg! 

Men tacksamheten att ha fått uppleva och njuta av allt är stort! 
Trots att kreditkortet använts, så har jag verkligen njutit av allt! 

Fridens liljor!