Livet

Livet har börjat återgå, inte till det "normala", men dit vill jag ju egentligen inte gå. 

Det är nu när jag mår bättre som jag insett hur jävla dåligt jag har mått. 
Så dåligt vill jag aldrig mer må, men inser att det är lätt att hamna där igen. 
En lärdom rikare, men omständigheterna kan man ju inte rå på och som sagt, jag kommer säkert att falla igen, men förhoppningsvis inte lika jävligt. Men hoppas så klart att det inte blir så. 

Jag mår bättre. 
Började jobba i slutet på maj, 25% och det har varit en bra start. Jag blir så trött efteråt, både i kroppen och i hjärnan. 
Men det går! Så skönt! 

Det som tynger mig mest är min ekonomi. 
För att klara av mina räkningar när inte lönen räckt till har gjort att jag skuldsätter mig. 
Kreditkort och lån. 
Ekonomin blir ju inte bättre av det, snarare tvärtom. Men jag vet inget annat sätt. 
Usch, vad misslyckat det känns. 
Drömmen om att vinna mycket pengar är ju svårt när jag inte köper lotter..

Jag jobbar mitt "sista" pass på lördag, sen har jag SEMESTER! 
Sjukskrivningen går då upp till 50% och i augusti ska jag börja jobba igen och förhoppningsvis går det bra! 

Semestern då.. den årliga ångesten över att inte veta vad jag ska göra.. 
Inte än.. För natten till måndag ska jag och Carola åka till Gotland! Första gången för oss båda och första gången vi ska semestra tillsammans! Fattig som en kyrkråtta, men jag ska se till att njuta av Sveriges största ö på bästa sätt!

Resten av ledigheten är "planlös", men än så länge gör det ingenting. 
Hoppas på att få umgås med mina barn och barnbarn och resten av nära och kära. 

(null)
Juni månad har bjudit på värme och sol, jag har till och med badat! 

Fridens liljor!